fredag 18 september 2009

Rysch & Pysch i sängen!!!

I dag visar jag er lite bilder på mina nya puddingar i sängen...
Kuddarna kommer från H&M home... Har velat ha dom ända sedan jag såg dom i katalogen. Såg att dom verkar var slut i lager just nu, men de kommer nog in igen... Jag hade i alla fall tur och fick köpa mina av Magda...


De är sydda i riktigt härlig bomull. Man får nästan lite känslan av att de är sydda i linne när man ser dom. De är precis så som jag hoppades att de skulle vara... Supersnygga!
Nu börjar även kärleksörten blomma. Tycker den är så fin att ha inne i vas. Förra året sparade jag en knippe i en hink i källaren över hela vintern. Där stod de och skaffade rötter, och under våren planterade jag ut dom och fick nu dubbelt så många plantor...
A few days ago I bought these pillowcases from my friend Magda. They are from H&M´s homecollection and I love them...
Now the orpine start showing it´s beautiful colour. I love to put them i vases inside the house... Have a nice weekend!
Ha en underbar helg! kram Susanne

46 kommentarer:

En Doft Av Lavendel sa...

Hej Hopp!
Kuddarna dina får mig att tänka på fluffig spritsad grädde hiihii =)
Visst är de fint med Kärleksört, bara namnet ligger ju hur bra som helst i munnen också,ljuvligt.

Ha en skön helg!
Kraam från Benita

Marias lilla Skafferi sa...

Hej Susanne!

Visst är kärleksört en superfin växt, jag har själv såna i vår trädgård och du skall få se nu idag eller imorgon på min blogg vad man men kan göra med den..!

Jag läste en hel del av dina gamla inlägg tidigare i veckan och såg att du var med i Lantlivs julnummer, så självklart rotade jag fram det numret och läste om dig! Jul redan nu? Javisst, lite inspiration så klart..! Jag bara ÄLSKAR ditt hem!

Hälsningar,
Maria

Anonym sa...

Hej Susanne!
Otroligt snygga kuddvar! Dom har jag inte sett ännu. kanske för att jag inte har den katalogen. Nu måste jag skaffa den.
Trevlig helg!
kram Ylva

Millas hem sa...

Hej Susanne!

Gillar färgerna i sovrummet!
Enkelt fräscht och vilsamt...precis som det ska vara i ett sovrum!
Tack för tipset om kärleksörten!

En trevlig helg hoppas jag att ni får!

Ha det!

Camilla

Skatan sa...

Puddingar i sängen tackar man ju aldrig nej till ... ;)

Då får man önska en trevlig helg då frun.

Hrm...

Kallholmen sa...

Vilka fina och fluffiga kuddar!
Jag tycker att just kuddar är ett bra sak att förändra en miljö med.
Hoppas ni får en mysig helg allihop.
kram caro

spetsar och änglar sa...

Jag har också spanat in dom där fina kuddarna! Skulle också vilja ha ;-)
Riktigt snygga!!!!!

Trevlig helg!

Kram

Anna-Malin sa...

Underbart sovrum ni har!
Ljust & harmoniskt...
Kuddarna gillar ju jag, de ligger i min soffa!!

Kram & trevlig helg!

Anna-Malin

Änglarnas hus sa...

HM har en hel del pärlor bland sina heminredningsprylar..gillar speciellt att de har flera tydliga stilar..

Ha en skön Helg!!

Kraam Sanne!

SussiLibySweden sa...

Hejsan!

Det var smart att ha dem i en hink och sedan plantera ut dem...så kul med alla bra tips man får på bloggen.
Kuddarna är urfina :-))

Ha en riktig härlig fredag, kram AnneLi ...SussiLi...

n o r d i n g å r d e n sa...

Jättefina kuddar! HM har mycket fint i inredningsväg faktiskt...och ert sovrum är verkligen en dröm..

Men, vilken lycka, att Kärleksörten kom igen och dubbelt så stor!! Jag har också en, i en hink, men den är köpt...

Vet du så knäppt, jag skulle ju kunna skriva det per mail men så hemligt är det inte: ) jag drömde en sådan detaljerad dröm att du och jag var på semster på samma ställe! Vi åkte nog inte tillsammans men sågs där. Alice var med också. Vi fotade febrilt allt som var vackert. Vi kom överrens om att länka till varandras bloggar om semsterbilderna... jag minns jag fotade fören på en stor gammal vacker träbåt, som hade GULD på kanten: ) Du gick runt och vadade med en mintgrön Roberts radio som du gav till några killar, som skulle hålla upp den ovan vattenytan och du skulle fota dem med radion! ??!!! Ja men fatta, är man inte redan knäpp så blir man väl pga bloggen: ) och vi åt på ngn halvsunkig resturang ngn salami jag var skeptiskt emot... ha, ha, sååå sjukt! Men vi skulle tydligen göra ett toppenblogg-semsterreportage ihop där!!!

Skulle behöva bloggpaus?? Nej aldrig i livet, det är väl för att man drömmer så här som man fattar hur KUUUL detta är!!! ;) Trevlig helg med radion: )

Anna sa...

Oh vilka fina kuddar :) Ser ut som små bakelser dom får man ta och spana in :)

Körsbärsgården sa...

Hej!

Kuddfodralet från H&M är så snyggt! Beställde det för ett tag sedan och då det kom var det ännu finare än jag vågat hoppas. Lillfia fick det "smutsrosa" quiltade sammetsöverkastet till sitt rum och det var också jättefint. Kul när inköpen blir lyckade, det är ju inte alltid säkert då man inte sett varan "på riktigt".

Önskar Dig en skön fredagskväll och så småning om även helg! :)

Vänliga hälsningar från Karin i Körsbärsgården.

thea.e sa...

Så skjønne.., og så nydelig soverom du har :O)

Vitt för själen sa...

Dessa har jag med fluktat på sen jag såg de första gången.
=) RIKTIGT fina!!!
Kram o ha en toppen helg. /Sophia

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilka härliga maränger du skaffat. Har också kollat in dem men beställde de med text.

Önskar dig en fin helg

Kram Viveka

Ylle by heart sa...

Som bakverk är de!
Du har ett jättehärligt och inspirerande hem... själv så har jag svårt med att hålla samma fina ORDNING som du visar oss på bilderna!!! ;-) En vrå i ett rum på sin höjd... i nästa liv kanske?

Lisa.L sa...

sååå tjusiga kuddaR =) skönt att höra att det e fler än vi som skippar alla dessa light produkter! Jag bara måste få tips om världens godaste pannkaka då man undviker mjölprodukter..

http://airamsmat.webblogg.se/2008/september/pa-g-2.html

kolla in den länken! Vi har gjort den pannkakan några gånger nu, den e så god =) det bästa är också att den är så himla mättande,jag orkar då bara en "ruta".vi äter grädde och hallon till ;) mums! Annars är airams matblogg så fin med fina recept,köpte hennes recept bok.

Ha en trevlig helg =)

kram Lisa

Skogsdoft & havsbris sa...

Kuddarna är verkligen maffiga! H & M Home har en hel del snygga saker! :)
Ha en skön helg!

Anonym sa...

Vilka underbara kuddar! Åh jätte fint!

Tulipa sa...

Godkväll där uppe!
Finns det en enda liten ful plats i ert hem...har svårt att tro det! *ler* Dessa kuddarna passade ju som handen i handsken där på er säng, hur snyggt som helst!

Bra tips angående kärleksörten, de
är så fina i rabatten och tacksamma som snittblomma och i kransar.

Trevlig kväll!
Kram Mariette

Vintage sa...

Härliga kuddar! Kärleksörten är helt underbar.... raam Susanne

Mamma C sa...

Det där var härliga kuddar du hittat på HM. Så kan man ju göra med sin kärleksört för att få mer av den. Tack för tipset.
Kram Mamma C

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilka underbara kuddar! Jag är ett riktigt kuddfreak och kan inte få för många av dem. Jag har några grymt snygga från Olsson & Jensen som påminner lite om dina här fast med små rosor påsydda över hela. Ja, svårt att förklara men jag får ta och visa någon dag :)

Ha en skön helg!

Kram Jenny

Det vita dårhuset sa...

Men har du börjat porra till det lite i sovrummet Sussan..*fniss*

Skoja ju bara =o)

Jätte fina kuddar var det!

Ut och gå du gumman.. Jag sitter där jag sitter jag ;o)
Så fort jag rör på fläsket kommer det surt efteråt...
Så jag atr mig en till fika istället =o)

Ha det gött vännen! Kramar Erika

STENLYCKA sa...

Vilka små godingar du har i sängen.
Kärleksört är tacksamm och står länge inne.
Önskar dig en skön hösthelg!
Kram

Rumour has it sa...

Dear Susanne,
thank you so much for your visit and nice comment! I appreciate it!
I often come and visit your site and even if I don´t always write comments, I´m a huge fan of your style, your home and your decorations! :)
Thank you for always sharing all those good things with us!
Best greetings, Marjolijn

annaslantliv sa...

Vilket bra tips! Om kärleksörten, ska genast skörda massor i morgon. För jag vill ha många fler plantor, lika fina innan de blommar tycker jag.
Och kuddarna är ju för snygga! Ser dyra ut men det är de ju inte. Perfekt.

Ha en skön helg i solen!

Kram anna

H A N N A S - F O R M sa...

HEJ Vännen!!!!!

ÅÅÅ, vilka kuddar....måste kika in till hm home...har hört att dom har så fina saker. Vackra bilder på vackra saker hos dig...som alltid..Ha en fin helg med de dina!

STOR KRAM
Hanna

Anonym sa...

Lovely! I like them.

Marits vita skrin sa...

Dom där godingarna har jag oxå spanat på ett tag.
Så snygga.

Hoppas allt är bra med er på andra sidan ;)

Kram kram
Marit

Anci sa...

Hej !
De kuddarna vill jag ha !! De är så fina och färgerna gillar jag :)

Ha en mysig helg !!

Kram
Anci

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej i härliga höstvädret!!

Dom kuddarna är ju finfina, har spanat lite på dom och en pläd.. Kanske de blir en beställning mån tro..
Må bäst...
Kraaam kram Linda

pillan sa...

Hej där ..

jag har en spegelbyrå till försäljning om du är intresserad ?

kram

Evelina sa...

Ahh! De är så snygga de där kuddarna, jag har velat på dem länge... Kanske är det dags för mig också att investera i ett par..

Hoppas du får en trevlig lördagskväll, kram Evelina

syster doris sa...

Ville bara säga att JAA va kul att du ger dig ut på stylistuppdrag. Din smak är underbar! Ser fram emot att se era reprtage!

Kram Tina

Lauras gård sa...

Vilka underbara kuddar!

Roligt att läsa reportaget som du var med i. Jätte fin bild på dig vid ditt skafferi. Kul att läsa om då du och R träffades. Jag hade hälsat på dig helgen innan er första date. Minns det som i går...

Kram Stina

Karin Krut sa...

Hej!! Jaa det var så roligt att se dig på riktigt :) Visst är det svårt att veta vad man ska säga :) Man tycker ju att man känner varandra genom bloggarna men man gör ju faktiskt inte det :D Jag hör gärna av mig nästa gång!
Ha en skön söndag
Kram Karin

Fridas gård sa...

Dom är ljuvliga!! Beställde dem själv i veckan men får vänta tills i mitten på oktober för att få leverans men det är de väl värda.

Njut av en mysig söndag!
kram Therese

LOPPISLIV sa...

Gillar ditt rysch och pysch :-) Den ljuva färgskalan gör att det ser så rofyllt ut i ert sovrum, ljuvligt! Kuddarna är sååå söta som vackra maränger. Trevlig helg. Kram Paula

According to Nicky sa...

Jättefina kuddar!!! Vilken mysig och romantisk sovrum du har!

Ha en fortsatt trevlig helg! Kram/Nicky :)

Norrspets sa...

förmodligen har du redan hittat tv-programet om Carolina (Kallholmen) på webben, om inte hitar du det om du skriver "kvinnliga designers" i google sök.
Vilka snygga kuddar du shoppat, de ser riktigt lyxiga ut.

Lena

Noamaja sa...

Jaa, de är underbara!

Kram,
A

BALLET NEWS sa...

Love those cushions !

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Hej Susanne!

Ja visst kommer bollpläden ifrån Lantliv i Leksand, köpte den i våras men jag tror den finns kvar!

Hoppas helgen varit skön, kram madde!!

michaela sa...

Hej läste det du skrev om kärleks örten med att den fick rötter satte du den som den på bilden eller?? altså avklippt i vatten?? ruttnar den inte??
Du har gjort mig jätte nyfiken.
Kram Michaela

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin